Salvador

Salvador

Salvador
Spelare — SLP
Koncept — {$koncept}
Klan — Gangrel
Förbund — {$forbund}
Skapare — Okänd
Scenarion — Santa Cruz by Night
Inträde — {$intrade}
Citat —

Självständig och enslig. Tystlåten men intensiv. Och med ett par nattsvarta ögon vars blick satt skräck i mången dödlig. Salvador kunde tyckas som den typiska Gangreln. Han dök upp vid rådsmötena men sågs annars inte till särskilt mycket. Man kunde undra varför någon som han hade något intresse i vad som sades i de höga kretsarna, men han insisterade på att han bara ”såg efter sina egna”. Eftersom han vid dessa aldrig sa något av vikt kan man undra på vilket sätt han gjorde detta, och rentav om det överhuvudtaget fanns någon att se efter. Klan Gangrels närvaro i staden har ju inte varit särskilt påtaglig – antingen hade de ingenting att klaga över eller så sket de helt enkelt i vad som beslutades. Salvadors engagemang är således tvivelaktigt. Han är helt enkelt inte typen som debatterar för sitt eget nöjes skull.

Detta var tydligt när han utan minsta tvekan år 1998 meddelade att han följde Xaviar, före detta Justicar av Klan Gangrel, och hans utträde ur Camarillan. Salvador ödslade ingen tid på att motivera sig, och det var heller ingen som protesterade. Någon större skillnad märktes inte, fast det är ju klart att det kunde ha varit en fördel att ha honom och ”hans egna” på sin sida i oroligheterna som skulle följa.