Gonzales "Gonzo" Ovida

Gonzo

Gonzo
Spelare — SLP
Koncept — {$koncept}
Mästare — Lareina
Scenarion — Santa Cruz by Night
Inträde — {$intrade}
Citat — Lätt jag fixar! Ge mig bara en en timme. Eller en vecka.

En pusher som brukar hålla till i centro, i närheten av Plaza 24 de Septiembre. Han sålde marijuana till Li Peng första dagen hon var där. Då var han en av de främsta säljarna till ungdomar, men nu när Lareina har kommit hit har hans affärer gått en aning sämre. Han har blivit paranoid och tror att vem som helst han träffar kommer att anmäla honom till henne, och han låtsas inte känna någon, och minst av allt sälja. Allt som krävs är dock lite övertalning för att få honom att berätta allt och gråta ut…

Trots försök till viljestyrka klarade han inte av fattigdomen längre. Han svalde sin stolthet och gick till Lareina. Hon visste att han var användbar eftersom han känner till nästan varenda knarkare i centrum och sålde till dem alla. Med hans hjälp skulle det inte dröja länge innan hon hade monopol på hela Santa Cruz droghandel. Hon gjorde honom till sin ghoul, och han ångrar aldrig sitt beslut.

Han snodde på Lareina order Sophie Roches pälskappa för att hon skulle göra en docka av henne. Diskretion är kanske inte vad Gonzo är mest känd för – men inte kunde han veta… Han avslöjade för Ricardo att "Skuggdrottningens blod är som tjack – den mest underbara drog som finns", varpå de drog slutsatsen att denna skumma person måste vara vampyr.

När Owen stämde möte med honom såg han chansen att lura på en turist billigt knark för dyra pengar. Han tog honom till en knarkarkvart och proppade på honom lite hasch och LSD. Då slogs dörren in. Owen, Gonzo och en annan pundare greps och ytterligare en sköts i ryggen när han försökte fly. De två förstnämnda hamnar i häktet med varandra (den anonyme pundaren bryter nacken då han försöker hoppa av polis-pickupen.) och Gonzo är nu övertygad om att Owen är en civilpolis. Han vädjar till konstaplarna att släppa ut honom – att han är oskyldig, men de är inte riktigt så dumma.

Lareina hade alla pengar i madrassen, och lagret på en plats Gonzo kände till. Han blev arvinge till Lareinas förmögenhet och till skillnad från henne valde han att spendera den. Han köpte en lyxvilla med njurformad pool och ett stall av fräsiga sportbilar. Han var nu knarklangare nr 1 och levde dessutom som en. Han tog in Ricardo, gav honom ett rum i villan och gav honom PS2, en bil och allt han behövde (var det enbart för att han tyckte om ungen eller var det mer….ofrivilligt?). Men Gonzo mötte även han sitt slut under en massaker som ägde rum i hans hus.

Familj

Linda Ovida, socialarbetare.