Chandravathi Kallakuri

Chandra

Chandra
Spelare — SLP
Koncept — {$koncept}
Klan — Salubri
Förbund — {$forbund}
Skapare — Vaishali
Scenarion — Dà Rathad
Inträde — {$intrade}
Citat — Ge mig en natt med din själ och ta farväl till din oros värk.

Chandras tebutik har många besökare, från John och Jane Doe till Mouse och Andrew Stuart. Vissa vill ha utav hennes teer, andra vill ta hennes liv. Men en och annan vill åt hennes hemlighet. Philippe de Marseilles söker Golconda, och han behöver Chandras hjälp. Kan hon ha sett ljuset? Har Chandra uppfyllt sin Svadharma?

Chandras brev

Till den som tar mitt liv

Den här boken innehåller kunskap jag samlat ihop under många år om Saulot och omGolconda och om de som nått detta upplysta tillstånd. Lär av det som står skrivet men dela inte med dig av bokens innehåll till någon annan än Saulots söner och döttrar.

Du kommer att hitta receptet på Amrita Chai, en dryck som kan hjälpa dig i sökandet efter Golconda.

Golconda

För många århundraden sedan färdades Saulot österut. Saulot plågades av sina min nen från den tid han var Krigardemonen, den som spred skräck i dödlig som invigd och gav sig i lag med Baal, sin broder.

Han sökte ett sätt att bli fri från skulden och bli fri från den blodtörst som tyngde hans sinne och reste till landet i öst, där Shiva,Vishnu och Bhrama skänkte honom förståelse. Och Shiva öppnade hans tredje Öga med vilket han kunde se andras sorger på det att han kunde lätta dem. Och Vishnu gav honom att dricka av Amrita på det att han aldrig skulle behöva göra illa en annan. Och Bhrama lät hans själ lysa utav Guld på det att han skulle finna ro i sig själv.

Och Saulot hade funnit Golconda, och återvände till sina barn och berättade vad han sett och de bad honom dela med sig av sin vishet och han gjorde detta.

And so the Clans fell upon Us
They drove Us from Their cities
Hunted Us in the night
And named Us criminals and murderers
Why did They do this, many of Us ask?
Why were We accused of spilling the Vitae of Our Brothers and Sisters?
Why were We accused of burning Their Temples?
Why were We accused of murdering Their servants?
We who desire only serenity
We spoke gently to Them of Their mistake
They answered with wood, iron and fire!
We left Their Domains and abandoned Them to Their anger
They hunted Us beyond Their Domains wielding Their anger like torches!
We desired only peace
Some of Us tried to show Them Destroyed!
Some of Us set afire Their own Anger and fought Them in battle
They were destroyed!
Some of Us went to sleep in the Earth Mother
They escaped!
Some of Us believed Their accusations and killed themselves by the hands of Their Childer
They are fools!
And finally some of Us wanted to know Why
We became as silent and as unnoticed as the Shadows
We watched
We heard
We learned
We know
and We live still!

Amrita Chai

2.5 koppar vatten
1 droppe av Den Upplystes Tårar
3 gram Assam

Kryddor:
3 kardemummafrön
½ decimeter kanelstång
¼ tesked riven ingefära
2 nejlikor

Den Upplystes Tårar hittar du märkt i kabinettet, var sparsam - liksom alla andra ingredienser. Det är mycket viktigt att du tar den exakta mängden så att brygden ska ha någon effekt. Liksom Saulot gavs Amrita att dricka för att liksom gudarna förlänga sitt liv kan Amrita chai låta dig fortleva utan att dricka av någon annans Liv. Om du dricker en kopp var kväll du vaknar kan du stå emot begäret utan att du för den skull försvagas av försakelsen.

Den upplystes tårar

Såsom det är berättat av min moders moder för min moder nedtecknar jag här den sanna berättelsen om hur AmritaChai kom att tillredas och drickas av henne själv och hennes dotter och hennes dotter.

När Nityasundar, den vackre, fader till Prama, moder till min moder, Vaishali, fastat i sextio nätter visade sig Narayana för honom. Narayana omgav sig av ett sken som var så heligt och så underbart så att Nityasundars ögon som såg detta sken brann i sina hålor och blev svarta som kol. Den vackre frågade varför Narayana ville ta hans ögon ifrån honom, ty det var med sina ögon han kunde se allt det vackra i världen som skänkts av Gudarna. Narayana sa då: öppna ditt tredje öga och det gjorde han och hans tredje öga visade honom syner av allt det vackra som Gudarna skänkt människorna men som inte kunde beskådas med en människas ögon liksom en lotusblomma eller en trollslända kunde beskådas. Då Nityasundar såg allt detta fylldes hans enda öga utav tårar som var klara som vatten och inte röda av blod.

Nityasundar grät återstoden av natten och samlade alla sina tårar i en skål utav lera från vilken hans tjänarinna druckit MasalaChai ty han ville inte att allt det vackra han hade bevittnat skulle gå förlorat. När gryningen kom vilade han sitt öga och efter skymningen valde han ut sin tjänarinna Prama den oberörbara att bli hans efterträdare. Han gav henne förbannelsen och samtalade med henne om det upplysta tillstånd han äntligen nått och att för att kunna nå upplysning måste man först vara den förbannade som söker befrielse. Den tredje natten upplät Nityasundar sin Atma till Prama och förlöstes i Brahman. Och Prama tog vid där Nityasundar lämnade henne, i sitt eget sökande efter Golconda, det upplysta tillstånd Nityasundar nått genom Narayanas försyn, som Saulot en gång nådde med Gudarnas försyn, och med Nityasundars försyn och AmritaChai gjort utav hans upplysta tårar fann Prama Golconda och Vaishali, som gav sig till mig, Chandravathi.