Carmelita Cordova

Carmelita var Sydamerikas mäktigaste Furste. Perus huvudstad Lima hade den största och bäst organiserade Camarillan på hela kontinenten. Städer som Rio de Janeiro och Buenos Aires är sedan gammalt antingen starka Sabbatfästen eller helt utan styre. När Santa Cruz var under attack flydde många (bla Walter) till just Lima i hopp om skydd, och Santa Cruz har haft lösa men goda relationer med staden och Peros med Carmelita. Carlos och de efterföljande furstarna stod dock långt under i status, och Carmelita började kräva saker av dem istället och samarbetet blev mer ensidigt.

När Carmelita förlorade solstenen åt Esmeralda tvingade hon Våra Vänner i Santa Cruz skaffa tillbaka den, vilket inledde en vild jakt med många resor än hit än dit. När stenen tillslut återbördades var den fylld av den mörka "apep-essens" och inneslöt även Owen Bernman själ. Tillsammans tog de över Carmelitas kropp och bildade ett illvilligt väsen med bara hämnd i tankarna.

Carmelita/Owen/Apep låg bakom massakern i Gonzos villa, Veccianus rituella slakt på Eiens tak, och morden på bla Adolfo Ascartro och Federico Alonzo Martinez. Owen, som med hjälp av Carmelitas kropp och Apeps magiska råstyrka gav sig slutligen på Våra Vänner som torterat honom, gjort honom blind och hållit honom fängslad i Elysium. Hen förvandlade sig till en gigantisk kobra, efter att lockats av Ricardo till Señor Shimizus hus i närheten av Eien, och där oskadliggjorde Våra Vänner monstret (med Barutis hjälp). Carmelita strök med på kuppen. Hennes livlösa kropp och den svarta stenen var allt som återstod av fienden efter den episka striden.

Carmelita

Carmelita
Spelare — SLP
Koncept — Furstinna av Lima
Klan — Ventrue
Förbund — Camarillan
Skapare — Okänd
Scenarion — Santa Cruz by Night
Inträde — {$intrade}
Citat — Om Sydamerikas framtid beror på mig, låt så vara.